.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علت ملاقاتهاي خارجي مشايي چيست؟

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس شوراي اسلامي در واکنش به ملاقات هاي خارجي مشايي گفت: نمايندگان مجلس خواستار پاسخگويي وزارت امور خارجه براي علت ملاقات خارجي مشايي هستند و وزير امور خارجه بايد به سوال نمايندگان پاسخ قانع کننده اي بدهد.

سيد حسين نقوي حسيني نماينده ي مردم ورامين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ملاقات هاي خارجي مشايي با مقامات کشورهاي مختلف و سفرهاي پي در پي وي اجماع نمايندگان مجلس را در پي داشت تا با احضار وزير امور خارجه علت دخالت رئيس دفتر رئيس جمهور در سياست خارجي کشور را جويا شوند.

وي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري به وزارت امور خارجه در خصوص پرهيز از موازي کاري در سياست خارجي افزود: دستگاه ديپلماسي و وزارت امور خارجه بايد بر کليه ي سفرها و ملاقات با مقامات خارجي از سوي مسئولان کشوري نظارت ويژه اي داشته باشد تا موجب سوء استفاده افراد فرصت طلب نشود.

نقوي حسيني خاطرنشان کرد: نمايندگان مجلس و به خصوص اعضاي کميسيون امنيت ملي خواهان پاسخ وزارت امور خارجه در خصوص دخالت مشايي در سياست خارجي و دستگاه ديپلماسي هستند و منتظر اقدام قاطعانه وزارت امور خارجه در اين خصوص هستند.

* وزارت امور خارجه بايد پاسخگوي ملاقات هاي خارجي مشايي باشد

عضو کميسيون قضايي و حقوقي در مجلس شوراي اسلامي نيز در واکنش به ملاقات هاي پي در پي خارجي مشايي گفت: وزير امور خارجه بايد پاسخگوي ملاقات هاي خارجي مشايي در مجلس باشد و اجازه ي دخالت به وي در مسائل امور خارجه را ندهد.

محمد تقي رهبر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: رئيس دفتر رئيس جمهور تا كنون سفرهاي متعدد خارجي داشته است و با مقامات خارجي بسياري ملاقات كرده است كه اين موارد نيز مشكوك و قابل هشدار است و وزارت امور خارجه بايد اين موضوع را قاطعانه مورد پي گيري قرار دهند.

وي تصريح كرد: مسائل مربوط به وزارت امور خارجه و سياست خارجي هيچ ربطي به معاون سابق و رئيس دفتر فعلي رئيس جمهور ندارد و هيچ گونه دخالتي در اين امور قابل قبول نيست.

رهبر با اشاره به نامه چهار تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با توجه به ماده 193 آئين نامه داخلي مجلس به وزير امور خارجه گفت: همه نمايندگان مجلس خواستار پاسخگويي وزير امور خارجه در خصوص نقش مشايي در سياست خارجي و مسائل مربوط به وزارت امور خارجه هستند و وزير امور خارجه با حضور در مجلس بايد ابهامات نمايندگان را پي گيري و رفع نمايد.

* ملاقات هاي خارجي رئيس دفتر رئيس جمهور به صلاح مسائل سياسي كشور نيست

همچنين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در مجلس شوراي اسلامي در اين باره گفت: ملاقات هاي خارجي رئيس دفتر رئيس جمهور به صلاح مسائل سياسي كشور نيست و خلاف روند معمول در سياست خارجي مي باشد.

زهره الهيان نماينده مردم تهران و شميرانات در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌مجلس با اين گونه حركت ها و سفرهاي متعدد خارجي از سوي دفتر رئيس جمهوري كه خلاف روند معمولي سياست خارجي مي باشد مخالف است و در اين خصوص به دولت گوشزد خواهد كرد كه از موازي كارها در حيطه ي سياست خارجي جلوگيري به عمل آورد.

وي تصريح كرد: اعضاي كميسيون امنيت ملي هم خواستار پاسخگويي وزير امور خارجه در خصوص نقش مشايي در سياست خارجي كشور هستند و وزارت امور خارجه بايد پاسخگوي اين عمكلردها باشد.

الهيان خاطرنشان كرد: ملاقات هاي خارجي مشايي از نظر كميسيون امنيت ملي غير قانوني است و خلاف مصالح كشور مي باشد لذا وزارت امور خارجه موظف است سريعا اين مسئله را پي گيري كند و گزارشات مربوطه را به كميسيون امنيت ملي ارجاع دهد.

لازم به يادآور است كه به تازگي نامه اي با امضاي 4 نماينده مجلس منتشر شده است كه در آن درباره علت سفرهاي مشايي از وزير خارجه طرح سوال شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.